A vizsgálat napja (2010. április 14.)

Szerdán volt a vizsgálat, kontaktlencsét előtte hétfőn viseltem utoljára. (Ezt írták/mondták is: min. 6 napig nem szabad hordani az alkalmasságit megelőzően.) A Focus Medical a Margitszigeten, a Danubius Thermal Hotel I. emeletén található, egy plasztikai sebészet és egy fogászat között. Az én drága férjecském befelé menet feszültségoldás gyanánt meg is jegyezte, hogy, ha a szemem nem műthető, akkor a plasztikai sebészeten elköltjük rám a pénzt... :-)
A váróban, napszemüvegben üldögélő, előző nap műtéten átesett pácienseken rögtön látszott, hogy PRK vagy IntraLasik kezelésük volt: akik az előbbin, fájdalomcsillapítóért álltak sorba és nem volt kedvük mosolyogni, az IntraLasikesek viszont boldog vigyorral mentek be a vizsgálóba...
A recepciónál nagyon kedvesek voltak, a következőeket kérdezték:
  • Az elmúlt fél évben romlott-e a látásom?
  • Viselek-e kontaktlencsét és mióta?
  • Hány napja nem hordtam?
  • Van-e kontaktlencse allergiám?
  • Állok-e szemészeti kezelés alatt?
  • Van-e bármilyen belszervi betegségem, allergiám?
  • Milyen a sebgyógyulási hajlamom? (Hegesednek-e a sebeim vagy szépen, nyom nélkül eltűnnek?)
  • Szedek-e rendszeresen bármilyen gyógyszert?
  • Mikor kaptam az első szemüvegemet?
Majd következett a vizsgálat: először a szokásos léggömbös géppel bemérték a szememet, illetve manuálisan a szemüvegem dioptriáját is. Átültem a szemnyomásmérőhöz, ahol egy kis, enyhe fuvallatot éreztem. Egyáltalán nem volt kellemetlen, inkább csak érdekes. Majd egy másik géppel megnézték a szemem felszínét, görbületét, egyenetlenségét. Egyik vizsgálat sem fájt, a szokásos módon zajlottak: leülni, állat és homlokot megtámasztani, majd mérés. Ezek után bekerültem Dr. Kónya Zsuzsanna doktornőhöz. Az olvasótábláról kellett betűket olvasnom, megnézték, hogy szemüveggel milyen legjobb látás érhető el. Az eredmények:

Domináns szem (az a szem, amellyel fixáljuk a tárgyat, a másikkal kissé oldalról nézzük): bal

Szemfenékvizsgálat – szintén géppel.

Ezután kaptam mindkét szemembe pupillatágító cseppeket, hogy meg tudják nézni, hogy a pupilla kitágítása és a szemlencse alkalmazkodásának kikapcsolása után milyen a szemem dioptriája. Kb. 40 percre kiültettek a váróba, ahová utánam jött az asszisztens cseppenteni. A kötelező várakozási idő letelte után minden vizsgálatot megismételtek; az eredmény:


Diagnózis:
Astigmatismus myopicus compositus o.d. és Myopia med. grad cum astigmia o.s. - vagyis mindkét szememen rövidlátás szemtengelyferdüléssel.
Amblyopia o.d. - vagyis tompalátás a jobb szemben, ami azt jelenti, hogy az adott szem részlegesen, vagy teljesen elvesztette az éleslátó képességét. Az agyunkban tudatosuló képet a másik, „jó” szem alakítja ki. A tompa szem legjobb korrigált látása kevesebb, mint 100%.
Ezen a ponton keseredtem el, hiszen úgy jöttem a vizsgálatra, hogy a műtét után 120%-os lesz mindkét szemem, és verem a katonai pilótákat távollátásban. Ehhez képest a bal szememet 90%-osra, a jobbat 70%-osra ígérték (a tompalátás miatt). De megnyugtattak, nem arról van szó, hogy a műtét után homályosan fogok látni, hanem, hogy azt a látásélességet tudják „csak” produkálni, ahogy kontaktlencsében láttam, annál jobbat nem. Bye-bye sasszemség, de legalább nem kell többet szemüveget/kontaktlencsét hordanom. Jöhet a műtét!!!
Kaptam két receptet, hogy ne a másnapi beavatkozás után kelljen kiváltanom a szemcseppeket: két doboz szteroidos gyulladáscsökkentőt és egy szemszárazság elleni műkönnyet. (A három kb. 2.000 Ft volt.)
A pupillatágítás következtében úgy néztem ki, mint egy belőtt drogos, illetve nagyon fényérzékeny lett a szemem, nehezemre esett nyitva tartani. A homályos látás pár óráig tartott csak, nem volt vészes. Késő estére nagyon elfáradt a szemem, legszívesebben hideg vizes ruhával borogattam volna...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése